Gå til hoved-indhold
Opgaver
- Din brasilianske forretningsforbindelse spørger ind til, hvilke danske madvarer og retter du og din familie sætter pris på. Hvad vil du svare?
- Diskutér hvordan eleverne på Skoleskibet Danmark bliver socialiseret i forhold til begrebsparret monokron/polykron kultur.
- Hvordan forholder køkkenchef Camilla Seifert sig til begrebet etnocentrisme i madkultur?
- Diskutér hvilken funktion måltidet har.
- Hvad kan fremme eller hæmme det gode måltid?
- Hvilke retter vil du servere for udenlandske besøgende?
- Hvorfor mener hovmester Jacob Østergaard, at friske råvarer er interessante?
- Hvorfor er det spændende at bruge råvarer fra forskellige lande ved receptioner?
- Hvilken funktion har det at lave temamad i forhold til eleverne og receptionsgæster?
- Hvad er de tre daglige højdepunkter på et skib?
- Notér dine observationer fra filmen
- Diskutér dem i gruppen
- Fremlæg og diskutér i plenum